Aby skutecznie schudnąć należy połączyć odpowiednią dietę z regularną aktywnością fizyczną, w ten sposób spali się nadmierną tkankę tłuszczową.

Walka z otyłością

Zacząć trzeba oczywiście od skutecznej, dopasowanej do potrzeb organizmu diety. Następnie można pomyśleć o dołączeniu do niej ruchu: fitnessu, aerobiku, czy np. modnej ostatnio zumby. Jednak zawsze trzeba zwracać uwagę przede wszystkim na predyspozycje ciała. Żadna z wybranych aktywności nie powinna przeciążać np. chorych już stawów, czy negatywnie wpływać na inne przypadłości. Wtedy aktywność będzie wykonywana gorzej, tłuszcz nie będzie znikał, a odchudzająca się osoba będzie pełna irytacji. Nie tak to ma wyglądać. Wiele badań mówi, że 95% sukcesu to odpowiednia dieta, a 5% to ruch. Kiedy odpowiednie odżywianie nauczy ciało spalać tłuszcz (którego zacznie mu brakować), to aktywność fizyczna stanie się naprawdę tylko pobudzającym dodatkiem. Wystarczy wtedy jedynie umiarkowany wysiłek. Nie wszyscy muszą odbywać morderczy wysiłek na siłowni, nie wszyscy muszą biegać – i nie trzeba mieć do siebie o to pretensji. Wystarczającym narzędziem do spalania tkanki tłuszczowej jest codzienny godzinny spacer, czasem szybki marsz, albo po prostu ćwiczenia na bieżni. Przejście 6 kilometrów dziennie to optymalny dystans. W połączeniu ze zdrowym odżywianiem może to spowodować, że będzie się traciło 1-1.5 kilograma tygodniowo. To bardzo dobry wynik.

O czym należy pamiętać?

Odchudzanie nie może być expresowe, stracenie kilku kilogramów w tydzień nie jest zdrowe, a poza tym to najłatwiejsza droga do efektu jo-jo. Utrata tłuszczu wymaga czasu, i jeden kilogram na tydzień to najlepsza droga do sukcesu z długotrwałymi efektami. Jeśli zaś chodzi o dietę, najważniejsze jest ograniczenie (lub całkowita rezygnacja) z tłuszczów, przede wszystkim pokarmów smażonych w głębokim oleju. Ważne jest także nie spożywanie cukrów, zawartych przede wszystkim w sztucznych słodyczach. Kaloryczne są także ziemniaki i białe pieczywo. Zaleca się natomiast jedzenie kilku porcji warzyw i owoców dziennie, a także spożywanie ryb i kurczaka (np. zamiast wołowiny). Stosując się do tych zasad chudnięcie nie będzie takie trudne, a na pewno stanie się faktem.